Sfaturi pentru candidati

Cum ar trebui sa se comporte candidatii de succes la interviul de recrutare – articol elaborat in colaborare cu Business Activ Consult, Cluj-Napoca

In contextul documentelor numeroase pe care trebuie sa le obtina pentru a aplica pentru un post in strainatate, multi medici, asistenti medicali, farmacisti sau dentisti care doresc sa lucreze in afara tarii nu tin cont asa cum ar trebui de importanta interviului de recrutare, primul pas spre cariera mult visata. Aceasta etapa determina nu doar viziunea pe care o va avea angajatorul asupra candidatilor, ci si daca acestia vor reusi sa se califice in etapele urmatoare de recrutare si de aceea cei interesati trebuie sa trateze momentul cu extrem de mare atentie.

AnaMaria Denghel, Senior Recruiter in cadrul agentiei de recrutare Business Activ Consult din Cluj-Napoca, va ofera cateva sfaturi pentru a deveni candidatul ideal pe care il cauta angajatorii din strainatate si pentru a face fata cu brio situatiilor presante, care necesita flexibilitate din partea dumeavoastra, din timpul interviului.

In general, primul interviu cu angajatorul este eliminatoriu, astfel ca cei interesati de un loc de munca in strainatate trebuie sa fie extrem de atenti si sa dea tot ce au mai bun. “Interviul este prima etapa propriu-zisa in procesul de angajare. Este momentul in care cadidatul interactioneaza pentru prima data cu angajatorul. De cele mai multe ori, acesta este eliminatoriu. In acest sens, candidatul trebuie sa fie pregatit foarte bine pentru a avea sansa maxima de a fi angajat”, a declarat pentru GhidCabinet.ro, AnaMaria Denghel, reprezentanta agentiei Business Activ Consult.

Recrutarea propriu-zisa nu presupune doar un singur interviu, ci o serie de intalniri cu reprezentantii agentiei de recrutare si cu angajatorul care va ofera postul in strainatate. De asemenea, agentia ii sfatuieste pe candidati referitor la aptitudinile pe care ar trebui sa le detina si la cele pe care ar trebui sa le imbunatateasca. “Specialistii nostri (ai Business Activ Consult-n.red.) trebuie sa anticipeze cerintele si pretentiile companiilor pentru care veti lucra si va vor ghida cu profesionalism in procesul de pregatire. Inainte de interviul decisiv cu angajatorul, veti sustine un interviu de triere si unul de pregatire cu consultantul nostru in recrutare. Acesta va evalua nivelul dumneavoastra si va va da sfaturi privind cresterea sanselor de succes”, a precizat AnaMaria Denghel.

Momentul decisiv, interviul cu angajatorul strain, este extrem de complex si va decide daca veti fi angajat/a pe postul dorit sau nu. “Interviul decisiv este mai amplu si se sustine in limba engleza, respectiv in limba tarii in care primiti oferta de munca. Acesta este un interviu in care trebuie sa demonstrati atat calitatile dumneavoastra profesionale, cat si pe cele sociale. Nu doar abilitatile si capacitatile dumneavoastra sunt importante, ci si profilul social si cel psihologic”, a explicat reprezentantul Business Activ Consult.

“Nu trebuie sa fiti surprinsi ca vi se pun intrebari mai mult sau mai putin ciudate, tineti cont de faptul ca sunteti intervievat pentru un post in strainatate si angajatorul trebuie sa cunoasca gradul dumneavoastra de adaptabilitate, rezistenta la stres, rezistenta la factorii externi cum ar fi distanta, mediul nou de activitate, oameni cu alt mod de viata”, i-a avertizat AnaMaria Denghel pe cei care doresc sa performeze cat mai bine in cadrul interviului cu angajatorul.

Daca vreti sa fiti un candidat de succes ar trebui sa tineti cont de urmatoarele recomandari din partea Business Activ Consult pentru a va asigura ca interviul se va finaliza in favoarea dumneavoastra:

– Nu intarziati la interviu
– Nu prezentati informatii pe care nu le puteti sustine
– Nu va lasati coplesiti de emotii
– Interviul va ofera flexibilitate, folositi-o in favoarea dumneavoastra, si, nu in ultimul rand,
– Puneti intrebari care sa dovedeasca faptul ca sunteti interesat de acest job si faceti legaturi favorabile cu fostele locuri de munca ale dumneavoastra.

Candidatii interesati de oferta de job-uri a agentiei de recrutare Business Activ Consult o pot consulta in sectiunea Cele mai noi job-uri.

Contact:

Business Activ Consult

Tel: 0264 459 592, 0744 109 480, 0726 286 284, 0726 354 188
Fax: 0264 459 593
eMail: office@bacltd.ro, info@bacltd.ro, jobs@bacltd.ro.

Cluj-Napoca, Str. Regele Ferdinand (fosta Doja), Nr. 21, Et. 1, Ap. 6.

Sursa: Business Activ Consult

 

Ce pasi trebuie sa parcurga medicii si asistentii pentru a lucra in strainatate – Articol realizat in colaborare cu Work Experience Bucuresti

Multi medici si asistenti medicali care doresc sa lucreze in strainatate sunt derutati, in unele cazuri, de numarul important de documente si de aprobari pe care trebuie sa le obtina pentru a obtine un post in afara. Procedura nu este una extrem de rapida, insa poate fi inteleasa usor daca este explicata in detaliu de un consultant in domeniu. Pentru a oferi o mana de ajutor celor interesati, reprezentantii agentiei de recrutare Work Experience din Bucuresti explica pe larg ce etape trebuie sa parcurga cadrele medicale interesate sa lucreze in strainatate:

Pasul 1:
Primul pas pe care il au de facut medicii si asistentii medicali pentru a obtine un loc de munca in strainatate consta in obtinerea Certificatului de Conformitate de la Ministerul Sanatatii. Incepand cu data de 1 septembrie 2010, depunerea actelor pentru obtinerea acestui document nu se mai face direct la Ministerul Sanatatii, ci, pentru facilitarea procedurii, la Autoritatea de Sanatate Publica. In cazul in care cadrele medicale interesate sa obtina Certificatul de Conformitate nu au 5 ani consecutivi de experienta, vor primi o Recomandare in locul certificatului, in acest caz existand posibilitatea sa nu mai fie eligibile pentru anumite programe de recrutare in strainatate.

Pentru obtinerea Certificatului de Conformitate candidatii trebuie sa depuna urmatoarele documente:
-Diploma de Bacalaureat
-Diploma de studiu
-Foaie matricola
-Plan de Invatamant
-Certificat de libera practica
-Copie dupa cartea de munca
-Adeverinta de la locul de munca
-Copie dupa certificat de casatorie
(toate documentele de mai sus prezentate in copii legalizate)
-copie CI
-o cerere scrisa de mana pentru eliberarea Certificatului de Conformitate

In prezent nu se mai solicita supralegalizarea documentelor sau apostile. Cu toate acestea, unele notariate ii determina inca pe aplicanti sa-si apostileze si sa supralegalizeze actele, atrag atentia reprezentantii agentiei de recrutare.

Pasul 2:
Contactarea Biroului Work Experience Bucuresti pentru inregistrarea in baza de date si completarea CV-ului online. Inregistrarea se poate realiza online la adresa http://b.workexperience.ro sau la telefonul 0755.329.329 (Program de lucru de luni pana vineri, intre 12:00-17:00). Pentru inregistrarea in baza de date a agentiei, candidatii pot isi pot trimite CV-urile in limba engleza, franceza, italiana sau germana, in functie de tara aleasa, la adresa bucuresti@workexperience.ro. Reprezentantii agentiei atrag atentia ca, chiar daca medicii si asistentii isi trimit CV-urile pe e-mail, este necesara completarea CV-ului online in baza de date a companiei pentru ca numai in acest fel se poate face promovarea catre partenerii Work Experience.

Pasul 3:
Cel de-al treilea pas consta in livrarea documentelor pentru obtinerea recunoasterii din partea Ministerului Sanatatii din tara in care doresc sa lucreze candidatii. De echivalarea studiilor se ocupa compania Work Experience, impreuna cu partenerii agentiei din tara respectiva, fara a exista costuri suplimentare pentru candidati.

In aceasta etapa, candidatii trebuie sa trimita urmatoarele documente cu ajutorul agentiei de recrutare:
-Diploma de studiu
-Certificatul de Conformitate de la Ministerul Sanatatii
-Autorizatia de libera practica
-Adeverinta care atesta ca nu exista abateri disciplinare (de la Ordinul Asistentilor Medicali si al Moaselor din Romania)
(documentele de mai sus trebuie legalizate in Romania si traduse si legalizate in limba tarii selectate)
-cerere tip (fiecare Minister din tarile selectate are o anumita cerere tip care poate fi obtinuta insa cu ajutorul agentiei de recrutare)
-fotocopie CI cu semnatura aplicantului
-copii dupa toate actele
-opisul cu documente

Pasul 4:
Odata ce pasul 3 a fost indeplinit, candidatii sunt preluati de partenerii agentiei de recrutare si promovati in strainatate catre toti angajatorii in domeniu. Tot in acest moment se obtine oferta concreta de munca, mai exact contractul de la angajator, aceasta fiind personalizata pentru medici si standard in cazul asistentilor medicali si moaselor.

Pasul 5:
Inscrierea in Colegiul Asistentilor Medicali din tara aleasa.

Pentru acest pas, candidatii trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
-Diploma de Bacalaureat
-Certificatul de libera practica
-Diploma de studiu
-Cazierul judiciar
-Foaia matricola
-Certificatul de Casatorie
-Planul de Invatamant
-Certificatul de nastere
(toate documentele de mai sus trebuie traduse si legalizate in limba tarii selectate)
-CV in limba tarii selectate
-copii dupa toate actele, diplomele.

Toate traducerile trebuie facute din timp, iar uneori Pasul 5 trebuie facut chiar inainte de Pasul 4, potrivit Work Experience.

Costurile estimative ale intregului proces se ridica la 100-200 de euro pentru traduceri si legalizari si la 400-800 de euro pentru inscrierea in Colegiul Asistentilor Medicali sau in Colegiul Medicilor din tara aleasa.

Oferta de job-uri a agentiei Work Experience este disponibila aici.

Toti cei interesati pot lua legatura cu Biroul Work Experience Bucuresti (http://b.workexperience.ro) la telefonul 0755.329.329 (12:00-17:00/L-V) sau sa trimita CV-ul in limba engleza la adresa bucuresti@workexperience.ro (recomandat).

Sursa: Work Experience