Cat cheltuiesc pe marketing producatorii americani de medicamente ?

Un studiu dat publicitatii recent in SUA indica faptul ca sumele cheltuite de producatorii de medicamente americani s-au dublat in ultimele doua decenii, acestea aflandu-se intr-o competitie puternica pentru a obtine un procent cat mai mare din piata SUA, cea mai mare din lume.

Cheltuielile anuale cu marketingul au crescut de la 17.7 miliarde dolari in 1997, la 29.9 miliarde de dolari in 2016, in principal ca urmare a extinderii cheltuielilor in domeniul reclamelor la medicamentele cu prescriptie adresate direct consumatorilor (Direct To Consumer-DTC), legale in Statele Unite. Suma totala platita doar pentru reclamele de tip DTC a urcat de la 2.1 la 9.6 miliarde de dolari in aceeasi perioada.

In valoare, cea mai mare crestere, de la 15.6 la 20.3 miliarde de dolari a fost reprezentanta de reclamele destinate specialistilor in domeniul sanatatii, in ciuda unor politici recente in spitale si scoli medicale, avand ca scop limitarea influentei industriei asupra prescriptiilor.

“Desi marketingul poate avea efecte pozitive in ceea ce priveste destigmatizarea unor afectiuni precum HIV sau a unor simptome care creeaza jena, precum impotenta, el poate in acelasi timp sa creeze sperante false, un exemplu fiind medicamentele destinate Alzheimer-ului, multe dintre ele avand efecte marginale”, a declarat Dr. Steven Woloshin, coautor al studiului.

“Marketingul poate duce catre exagerarea diagnosticului sau a numarului medicamentelor prescrise” a mai adaugat Woloshin.

In ceea ce priveste marketingul direct destinat pacientilor, acestia pot fi incurajati sa solicite servicii care nu le sunt necesare, in special teste si investigatii care, la randul lor pot avea consecinte negative, precum crearea unor ingrijorari excesive pentru riscuri minore.

Cheltuielile in domeniul sanatatii in Statele Unite sunt cele mai mari in lume, totalizand 3,3 trilioane de dolari in 2016, reprezentand 17.8% din PIB-ul SUA.

Sursa: Reuters

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Nu a fost votat inca)
Se încarcă...

Lasa un raspuns