RASCI: Piata de medicamente fara prescriptie medicala, suplimente si dispozitive medicale, in crestere cu 2% in trimestrul al treilea

Potrivit Asociatiei romane a producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale (RASCI), piata de OTC (medicamente fara prescriptie medicala, suplimente alimentare si dispozitive medicale) a inregistrat o crestere cu 2% ca valoare in trimestrul al treilea al anului curent, fata de aceeasi perioada a anului anterior. Segmentul de produse fara prescriptie medicala a recuperat astfel scaderea de 7% din al doilea trimestru al anului, in timp ce cresterea in acest interval, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, a fost de aproximativ 20% la nivelul volumului de vanzari.

Potrivit datelor Cegedim, in acest interval segmentul de piata a inregistrat o evolutie moderata la nivelul produselor OTC, inregistrandu-se cele mai mari fluctuatii la nivelul categoriei raceala, gripa si alergii si al celei de produse dermatologice. Daca in cazul celei din urma s-a inregistrat o scadere cu 13,5 milioane de lei, in cazul produselor cu adresabilitate pentru raceala, gripa si alergii, volumul vanzarilor a scazut de la 132,3 milioane de lei in trimestrul al doilea, cu 23,4 milioane de lei.

Cresteri usoare au inregistrat categoriile de produse analgezice, Lifestyle OTC (produse OTC care se adreseaza sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului imunitar, ingrijirii ochilor si urechilor, sistemului musculo-scheletic, sanatatii sexuale, ingrijirii orale, produse recomandate in tulburari ale somnului, produse utilizate pentru controlul greutatii, solutii anti-fumat) si produsele cu indicatie in afectiunile gastrointestinale. Cea mai mare crestere a fost realizata pe segmentul de produse analgezice. De la un volum de vanzari de 97,3 milioane de lei in al doilea trimestru al anului, respectiv o cota de piata de 13,4%, acestea au ajuns la vanzari in valoare de 105,1 milioane de lei si o cota de piata de 14,2% in al treilea trimestru.

Conform datelor Cegedim, urmatoarea categorie in topul produselor cu crestere la nivel de volume de vanzari, respectiv cota de piata, se afla categoria Lifestyle OTC, cu 23,8%, cota de piata si vanzari de 176,1 milioane de lei, fata de 23,2% si 168,7 milioane de lei inregistrate in al doilea trimestru al anului. Aceasta este urmata de categoria produselor cu actiune in afectiuni gastrointestinale, cu o cota de piata de 21,6% si vanzari de 159,6 milioane de lei, fata de trimestrul al doilea, cand s-a inregistrat o cota de piata de 21,1%, respectiv vanzari de 153,1 milioane de lei.

RASCI a demarat la finalul lunii octombrie campania “Despre sanatate, cu responsabilitate”, un demers educational pe termen lung care isi propune sa contribuie la imbunatatirea educatiei pentru sanatate a romanilor, pentru ca acestia sa poata lua decizii informate privind modul in care isi gestioneaza propria sanatate. Campania se desfasoara in parteneriat cu Ministerul Sanatatii, ANMDM, SNMF, Colegiul Farmacistilor si Consiliul Roman pentru Publicitate. Mai multe informatii despre campanie sunt disponibile pe site-ul acesteia, www.aleginformat.ro.

Autor: Daria Finica, Foto: Picasa.com.

 

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Nu a fost votat inca)
Se încarcă...

Lasa un raspuns