Dr. Luminita Florea: Vara este momentul ideal pentru detoxifierea organismului

CVara este momentul ideal pentru adoptarea unei cure de detoxifiere a organismului, potrivit medicului Luminita Florea, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice in cadrul Centrului Medical ProVita din Bucuresti. “Acum este momentul ideal pentru detoxifierea organismului. Trebuie sa renuntam la vechile obiceiuri de alimentatie, incarcate caloric, consistente si sa alegem in schimb o dieta asortata anotimpului. Bogdata in fructe si legume, in combinatie cu oleaginoase, leguminoase, lactate mai degresate si carne alba slaba, preferabil peste sau fructe de mare”, a precizat medicul.

Pacientii interesati sa adopte o astfel de alimentatie trebuie sa consume proteine animale usor digerabile (carne alba de pui sau curcan, peste slab sau gras oceanic), ou, lapte si derivate din lapte (branzeturi cu pana la maximum 18-20% grasime, de vaca sau capra), legume si fructe proaspete, de sezon, cereale si seminte (de in, susan, canepa, floarea soarelui, dovleac, goji), oleaginoase (nuci, alune, fistic, caju, migdale), pseudocereale (mei, quinoa, hrisca, cus-cus), leguminoase (naut, linte, mazare, fasole boabe).

In afara de ceea ce mananca, pacientii trebuie sa stie cum se combina corect alimentele. Astfel, fructele se pot combina optim cu cerealele si oleaginoasele, eventual cu lactate usoare tip iaurt, sana, kefir, potrivit medicului. Carnea, pestele, branzeturile si ouale se pot asocia optim cu legumele cat mai putin procesate termic si dietetice, iar proteinele vegetale din leguminoase (naut, linte, mazare, fasole), precum si cerealele integrale tip paste sau orez se combina corect tot cu legumele.

Conform recomandarilor dr. Luminita Florea, este importanta evitarea grasimilor animale, glucidelor rafinate, derivate din zahar si faina alba si consumul bauturilor energizante sau excitante in exces. Vara organismul are nevoie de 2 litri de apa pe zi din apa sau ceaiuri neindulcite sau slab indulcite. Alimentele lichide trebuie consumate ideal la temperatura camerei, nu foarte reci, pentru a nu produce agresiune termica suplimentara organismului care incearca sa se adapteze la temperaturile ridicate din atmosfera, conform medicului. In cazul expunerii directe la temperaturi ridicate, de exemplu munca in aer liber, in plina caldura si soare cu efort fizic mediu/mare, se recomanda un aport de 200-300 ml de apa la fiecare 15-20 de minute de expunere.

De asemenea, in cazul persoanelor care fac sport, acestea trebuie sa acorde o atentie suplimentara hidratarii. “Studiile au demonstrat ca pierderi mici de doar 1-2% din greutatea corporala, prin deshidratare, pot duce la scaderi ale performantei sportive cu 10-20%! Asigurarea aportului corect de apa este vital si depaseste recomandarea standard in conditii bazale de minimum 2 litri de lichide pe zi”, a mai spus Luminita Florea.

Pentru a evita si preveni riscurile deshidratarii, practicantii sportului trebuie sa monitorizeze frecvent semnalele din partea organismului, care pot anunta o eventuala deshidratare: lipsa de concentrare, oboseala, gura uscata, greata, dureri de cap, crampe musculare, ameteala, sete, urina putina si inchisa la culoare.

Autor: Daria Finica, Foto: Picas.com.

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Nu a fost votat inca)
Se încarcă...

Lasa un raspuns