Dr. Nicolae Hancu: Iaurturile trebuie consumate zilnic pentru a asigura necesarul de calciu

138-iaurtPotrivit dr. Nicolae Hancu, membru de onoare al Academiei Romane, iaurturile ar trebui consumate zilnic pentru a asigura macar o parte din necesarul de calciu. Iaurtul este considerat unul dintre cele mai sanatoase alimente deoarece contine diversi nutrienti esentiali si ar trebui sa fie nelipsit din orice dieta echilibrata. Avand putine calorii si o densitate ridicata in nutrienti valorosi (proteine complete, glucide, lipide, calciu, zinc, magneziu, fosfor, vitamine din grupul B si bacteriile lactice vii), iaurtul ocupa locul al doilea in ierarhia alimentelor sanatoase, imediat dupa legume si fructe. In ciuda beneficiilor, Romania se afla pe ultimele locuri in randul tarilor din Europa in ceea ce priveste consumul acestui aliment, cu o medie de un pahar de iaurt la doua saptamani.

“Lactatele fermentate, asa cum este iaurtul, trebuie consumate zilnic, ca obicei alimentar sanatos si benefic pentru organism, fiind si foarte accesibile. Este foarte simplu sa le introducem in alimentatia zilnica, pentru toti membrii familiei. Nutritionistii recomanda consumul zilnic de iaurt, pentru ca acesta asigura o buna parte din necesarul de proteine, calciu, minerale si vitamine, de care avem nevoie la orice varsta. Datorita fermentarii si retetei, iaurtul este mai bogat in nutrienti decat laptele. In Romania, aportul de calciu este insuficient, conform sintezelor publicate de Ministerul Sanatatii. Fata de un necesar de 800 de mg/zi, barbatii consuma cam 743 mg, in timp ce femeile consuma doar 635 mg. Un iaurt pe zi practic ar compensa o parte din deficitul de calciu. Retineti ca lactatele sunt principalele surse alimentare naturale de calciu, cel mai bine utilizate de organism”, a declarat prof. dr. Nicolae Hancu.

“Se apropie Sarbatorile de iarna, perioada in care obisnuim sa facem multe concesii la capitolul alimentatie echilibrata, pentru ca mai apoi sa ne plangem de disconfort digestiv sau de cateva kilograme in plus. Depinde ne noi sa ne bucuram cu moderatie de mancarurile traditionale de Craciun, iar la micul dejun, gustare sau cina sa savuram un iaurt, clasic sau probiotic, usor sa inviorator, care va compensa micile excese calorice si ne va ajuta si digestia. Iar intre rundele de Sarbatori recomand macar o zi in care iaurtul, salatele de cruditati si fructele de sezon sa fie baza alimentatiei”, a mai spus prof. Hancu.

Autor: Daria Finica, Foto: Picasa.com.

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Încarc...

Lasa un raspuns