SAR critica modul in care sunt cheltuiti banii din Sanatate

Sectorul de sanatate este finantat in Romania sub media europeana, dar nu intotdeauna banii disponibili sunt cheltuiti cu folos, este una dintre concluziile raportului Societatii Academice din Romania (SAR), prezentat la sfarsitul saptamanii trecute. Potrivit raportului, este nevoie de reforme in doua directii: sporirea veniturilor in sector si rationalizarea cheltuielilor si a sistemului in general, pentru o mai buna eficienta si tintire a prioritatilor reale.

Romania se situeaza pe ultimul loc din Uniunea Europeana la capitolul cheltuieli cu sanatatea ca pondere in PIB. In plus, desi cheltuielile cu sanatatea au crescut in ultimii ani, avem sanse slabe de convergenta pe planul calitatii sistemului sanitar cu statelele dezvoltate in viitorul previzibil. In Romania, finantarea sanatatii se face intr-o masura disproportionat de mare de la bugetul public, ceea ce limiteaza drastic posibilitatea cresterii finantarii in acest sector, releva raportul.

Documentul subliniaza ca debutul crizei economice si financiare a determinat in anul 2009 o diminuare a veniturilor publice din sanatate cu 3,4%. O analiza comparativa a modului de alocare a cheltuielilor de sanatate arata o pondere mica a serviciilor de tratament si reabilitare, dar si o pondere prea mare a serviciilor de tratament cu internare, in defavoarea tratamentului in ambulatoriu si a medicinei primare. Indeficientele de alocare a banilor fac ca rezultatele la nivel macro sa fie mai slabe decat ar fi cazul, chiar proportional cu nivelul de finantare dat.

Sursa: Agerpres, Foto: ZiaruldeIasi.ro.

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Nu a fost votat inca)
Încarc...