Celulele susa, utilizate de cercetatori pentru refacerea muschilor

Celulele susa transplantate cu succes in muschii unor soareci au impedicat reducerea masei musculare a acestor animale, un fenomen ce apare in mod obisnuit odata cu inaintarea in varsta, potrivit unui studiu al cercetatorilor americani.

Aceasta descoperire ar putea fi utilizata in viitor in tratamentul contra unor maladii musculare degenerative cronice ale oamenilor. “Am constatat faptul ca celulele susa musculare transplantate in membrele unor soareci au stopat intr-o maniera permanenta procesul de imbatranire musculara, mentinand forta si masa musculara”, a declarat profesorul Bradley Olwin, de la departamentul de biologie celulara si moleculara din cadrul Universitatii Colorado.

Autorii acestui studiu, efectuat pe soareci tineri, suferind din cauza unor afectiuni musculare, care au beneficiat de un set de injectii cu celule susa musculare (intre 10 si 15 injectii) prelevate de la alte exemplare tinere, au constatat nu doar o vindecare completa a muschiului vatamat, ci si o dublare a masei musculare si o mentinere a acesteia pana la sfarsitul vietii acestor animale.

Sursa: Realitatea.net, Foto: Picasa.com.

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Nu a fost votat inca)