Farmaciile romanesti pierd incet segmentul alimentelor pentru copii in favoarea marilor retaileri

Extinderea puternica a retelelor internationale de retail, forta de negociere si, in cele mai multe dintre cazuri, preturile mai reduse, au adus castig de cauza marilor magazine in detrimentul farmaciilor, care au ajuns in prezent sa detina doar 47,7% din piata locala de mancare pentru copii, in conditiile in care in 2007 prin mainile farmacistilor trecea peste 56% din mancarea copiilor.

“In 2009, gama de mancare pentru copii a inregistrat in cazul Centrofarm o scadere de 3,4%”, a precizat Dorin Catana, directorul general al retelei de farmacii Centrofarm. Compania opereaza o retea de aproximativ 60 de unitati, iar afacerile lantului de farmacii au sarit anul trecut de 30 de milioane de euro.
In conditiile in care piata alimentelor pentru copii este estimata la circa 52 de milioane de euro, farmaciile detin doar jumatate din piata locala de profil, segment estimat la 25 de milioane de euro.

Sursa: Ziarul Financiar

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Nu a fost votat inca)
Încarc...

Lasa un raspuns