Vaccinul anti-A/H1N1: necesitate sau campanie de marketing?

In contextul in care Germania se pregateste de lansarea campaniei de imunizare in masa impotriva virusului gripei A/H1N1, in spatiul public din aceasta tara a fost lansata o dezbatere cu privire la siguranta oferita de vaccinurile existente in acest moment. Unii medici germani atrag atentia ca doar unul dintre vaccinuri, Celvapan, produs de compania americana Baxter, ar fi sigur. De acest vaccin ar urma sa beneficieze doar 300000 de persoane, militari, medici, politisti si lideri politici. Celelalate 50 de milioane de germani ar urma sa fie vaccinate cu Pandermix, de la GlaxoSmithKline, considerat mai putin sigur deoarece ar contine aditivi periculosi.

Presa germana critica impartirea populatiei germane in doua categorii, privilegiati si cetateni de rangul al doilea. Pentru a pune capat speculatiilor, cancelarul Angela Merkel a declarat ca ambele vaccinuri sunt sigure si ca ea insasi va face vaccinul Pandermix, la fel ca restul populatiei.

Mai mult, numerosi jurnalisti si medici germani vad campania de vaccinare ca pe o mare actiune de marketing, in conditiile in care achizitionarea vaccinului inseamna importante contracte cu statul. Desi statul german a comandat 50 de milioane de doze de vaccin pentru germani, doar o treime din populatia de 82 de milioane de locuitori a germaniei este de acord cu vaccinarea, 59% dintre germani declarand ca nu se tem de gripa A/H1N1. O pozitie similara a populatiei se inregistreaza in Belgia, Danemarca, Finlanda, Franta si Olanda.

Dumneavoastra ce parere aveti? Este necesara vaccinarea in masa a populatiei Romaniei impotriva virusului gripei A/H1N1?

Sursa: Gandul

Voteaza: 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele (Nu a fost votat inca)
Se încarcă...

Un raspuns la “Vaccinul anti-A/H1N1: necesitate sau campanie de marketing?”

  1. alex A spus:

    NU, nu este necesara.dar parerea noastra conteaza cumva?

Lasa un raspuns